Do Ciebie by fajnie pasowały czarne klosze jak tu:
Warszawa - Włochy (Dolomity) Którędy jechać???
Zwiń
X
-
Warszawa - Włochy (Dolomity) Którędy jechać???
Witajcie,
w przyszłym tygodniu jadę na urlop i zastanawiam się którędy jechać.
Mam dwie opcje (tak ogólnie):
1. Polska, Czechy, Austria, Włochy
2. Polska, Niemcy, Austria, Włochy
Mam wrażenie, że lepsza droga będzie przez Niemcy (przejazd w Zgorzelcu) bo do granicy dostanę się lepszymi drogami - Warszawa - Wrocław - Zgorzelec. Potem juz same 3-pasmowe autostrady. Wiem, że w Czechach też są dobre drogi, ale dojazd do nich może być trudniejszy przez Polskę.
Poza tym jedziemy z kolegą jego Octavią Tour z fabryczną instalacją gazową i chcielibyśmy całą drogę zrobić na gazie. Gdzie jest większe prawdopodobieństwo napotkania na stacje paliw z gazem? Gdzie gaz będzie tańszy? Są duże różnice w cenach między Czechami a Niemcami w gazie?
Co sugerujecie? Macie jakieś doświadczenia?
Jakieś inne cenne uwagi na drogę?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie i pomoc.
-
-
Kolega tydzień temu wrócił z Dolomitów i jechał przez Niemcy i sobie chwalił.
Do Monachium spokojnie, potem mogą się zdarzyć krótkotrwałe korki (Insbruck, Brenner).
Cena LPG taka sama w Niemczech i Czechach 2,3zł/litr:
Tu poszukaj gdzie stacje LPG w Niemczech przy autostradach: http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?jump=bab
Komentarz
-
-
Wróciłem w sobotę, trasa przez Zgorzelec-Dresden-Hof-Nurnberg-Munchen-Innsbruck, gdyby nie korki w tamtą stronę spowodowane przez paskudną pogodę (śnieg walił jak dziki i jechało się po sniegu) byłoby rewelacyjnie. Koniec trasy był kilkanaście kilometrów za Innsbruckiem.
Czas jazdy z postojami w tamtą stronę 18 godzin (korki były gigantyczne, ale nie tylko w okolicach Monachium, dojazd na Brenner też), droga powrotna niecałe 14 godzin (11.45 samej jazdy, więc nieźle). Spore odcinki w Niemczech można śmigać z dużą prędkością, ja jechałem 180 wg GPS na tempomacie (licznik 187), więcej nie chciałem bo opony mają indeks T, a samochód też wiele więcej nie może. Narty oczywiście w rękawie w środku :-)
Edit: Po Polsce trasa Warszawa-Częstochowa-Opole-ZgorzelecSpider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
Tez polecam trase przez Niemcy, z Czechami mam nie miłe doświadczenie, rok temu spedziłem godzine w areszcie ... za przekroczenie prędkości i za parkowanie strasznie sie na mnie policjant wkur.... i mnie zawineli na komende.
Do Monachium faktycznie bez stresu pozniej moga byc koreczki, ale do przezycia tez zalezy w jakich godzinach bedziesz jechał.
Przez Polske: Sieradz-Wieruszów-Wrocław
Komentarz
-
-
Austria 10-dniowa 7.50 EUR na stacji Inntal o ile pamiętam, więc bez dramatu. We włoszech jest drogo, chyba 1 EUR za każde 10 km albo coś koło tego, ale płatne przy zjeździe w zależności od przejechanych kilometrów. W Niemczech za darmo.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
5 razy jechalem w Dolomity, 2 razy przez Niemcy i 3 razy przez Austrie. Srednio do Brenner przez Niemcy jechalo sie 2 godziny dluzej - mimo teoretycznie lepszej drogi. Korki niewiadomego pochodzenia na niemieckich autostradach to norma - nagle wszyscy staja po czym zaczynaja jechac 5km/h i tak co 10 km.
W austrii zdecydowanie spokojniej a i droga niewiele ustepuje - od Katowic praktycznie do samej granicy dobra dwupasmowka, w czechach i austrii tez prawie caly czas autostrada (dwa lub trzy odcinki 15km po zwyklej drodze).
ps. Austriacy sprytnie mierza predkosc na autostradzie mi wyszla srednia 172kmh na 5 km :diabelski_usmiechnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
W Austrii to się jeździ tak jak wszyscy - czyli jak jest 130, to można jechać 139 według GPS, wtedy nie łapią.
Weź też poprawkę że jak wtedy jechałeś to jeszcze w Polsce pewnie nie było autostrady do Zgorzelca, to trochę czasu i nerwów oszczędza.
Co mnie miło zaskoczyło przy trasie przez Niemcy tym razem - tylko przez dosłownie parę kilometrów były roboty drogowe w jednym miejscu, poza tym było nieźle.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
Komentarz